061226

Tsunamin 2004 förändrade många människors liv.


Ja, det är svårt att verkligen fatta vad som hände. Mycket, mycket svårt att förstå vad de inblandade gått igenom tiden efteråt. Jag har snart läst ut boken När livet stannar av Malin Sävstam som miste sin man och två av sina barn - kvar av familjen är hon själv och sonen.

Hårt att sätta ord på men jag kan säga att jag gråtit flera gånger då jag läst. Texten känns ärlig, och går raka vägen in i hjärtat. Att vardagen kan vara så svår, smärtan enorm, sorgen som tar så stort utrymme.

Svårt att förklara.. Vill ni få en bättre inblick och förståelse för de tsunamidrabbade är denna bok en varm rekommendation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0