Perfekt bakisdag

En rolig, effektiv och avslappnande helg! Så kan man nog sammanfatta det.


Igår städade jag ur bilen: dammsög, dammade och sådär. Välbehövligt och bra blev det! Bytte alla sängkläder & dammade av lite snabbt. Och i det fina vädret som var kunde man ju inte undgå en springtur! Joggade mestadels lugnt, i intervaller höjde jag tempot och i en del uppförsbackar blev det rejäla tempohöjningar. Ja, sen blev jag slut också :-) Men det är skönt, behöver köra slut på kroppen ibland. Till kvällen blev det en utgång med käraste Lisa, och det kan inte bli annat än bra. Riktigt rolig kväll!

En perfekt bakis dag som började med lite huvudvärk och handling med mammsen. Sen tog jag och pappa en lång mc-tur runt Marmen och därefter Alnön runt. Funderade på om jag skulle ta en huvudvärkstablett innan vi gav oss iväg, men jag tänkte - nej, det går nog bra ändå. Trots att hjälmen sitter tajt, och man måste spänna sig för vinden i de högre hastigheterna försvann huvudvärken, poff! Det är nåt magiskt med motorcykelåkning. Härligt, fridfullt, avslappnande och riktigt roligt. Man upptäcker omgivningen på ett helt annat sätt från sitsen än från stolen i bilen. En helt annan känsla.. Och farten blir roligare. Ja, motorcykel ska jag ha någongång - frågan är bara när. Sen hade vi en glasspaus också, Twister var längesedan!

Ikväll har mormor & Rickard varit här på middag och sådär. Mysipys! Så bestämde jag & Rickard matdejt även imorgon då jag åker till honom direkt efter jobbet för libabröds-pizza :-) Namnam!

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh underbart med motorcykel! När jag kommer hem kan vi skaffa motorcykel körkort tsm lätt! Jag har redan en bok hemma och har alltid velat haha :D

Saknar dig snygging <3

2010-05-24 @ 22:31:04
URL: http://kakaniskopje.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0